[O1] Dziwny dźwięk silnika 1,9 TDI ALH

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomwider1
    Classic
    • 2012
    • 9

    [O1] Dziwny dźwięk silnika 1,9 TDI ALH

    Witam Wszystkich Szkodnikomaniaków i nie tylko

    Nareszcie udało mi sie wygospodarować troszke czasu żeby wymienić piasty tylnych kół.
    Przy okazji postanowiłem to uwiecznić i podzielić sie z Wami.

    Zamówiłem zestawy FAG i po długiej podróży dotarły



    Podjechałem do warsztatu i zacząłem zabawe

    Kolejno opisze czynności jakie wykonywałem :

    1. Sciągamy koło :

    2. Odkręcamy korpus zasiku od wspornika - klucze nr 13 i 15 (użyłem oczkową 13 i płaską 15)

    3. Zdejmujemy klocki hamulcowe ( najczęsciej jest tak ze na jednym z klocków odciska się tłok korpusu zacisku, dlatego jeśli ktoś nie wymienia klocków i chciałby zachować pierwotne ułożenie to można sie tym kierować )
    4. Czas na odkręcenie wspornika. Wspornik przykręcony z tyłu dwoma śrubami pod klucz nasadowy spline M14 , najlepiej klucz przedłużyć jakąś gazrurką 0,5-1m

    yyy reklama przypadkowa



    5.Po usunięciu wspornika odkręcamy tarcze hamulcową

    6.i już piasta na wierzchu podważamy dekiel przeciwpyłowy i zabieramy sie do śruby ( do tego nasadka spline M18 i przedłużone ramie klucza o ok. 0,5-1m ( i znowu pomocna rureczka ))

    7. Po odkręceniu śruby, piasta ( na szczęscie w moim przypadku ) zsunęła sie z czopa bardzo lekko.


    czyścimy czop, smarujemy i zakładamy nową piastę dokręcając nową śrubą.

    Śrube dokręcałem kluczem dynamometrycznym do 210Nm z ramieniem o długości ok 0,5m.
    Starałem się wzorować na następujących wartościach dokręcania śruby piasty 180Nm+180stopni.
    Dokręciłem śrube na 180Nm kluczem dyn. ale 180 stopni już nie poszło. to raczej wartość mocno książkowa bo zeby o tyle obrócić śrube ( przynajmniej w moim przypadku ) musiałbym poprostu ją zerwać .

    Wracając do składania. Czynności wykonujemy w kolejności odwrotnej. Po skończonej jednej stronie zabieramy się za drugą.
    Wymieniałem piaste pierwszy raz wiec na pierwsza strone potrzebowałem ok 1h 20min, z drugą uporałem się w ok 35min.

    Mam nadzieje, że ta tutka przyda się komuś z Was.
    Teraz test trwałości piast
    Pozdr !
  • yusin
    Ambiente
    • 2010
    • 176

    #2
    [O1] Dziwny dźwięk silnika 1,9 TDI ALH

    Witam.

    Od jakiegoś czasu mam dziwny problem dotyczącym dźwięku w mojej bryce. Mianowicie kiedy jest nie rozgrzana to wydaje dziwny dzwiek. Pochodzi on tak jakby z rozrządu. Po zdjęciu obudowy i przesunięciu paska po tym kole zembatym w stronę błotnika jest niby lepiej na chwilę. Ale to powraca. I widać jakby delikatnie pasek pulsowal na kole zembatym bez prowadnic, tym od kata wtrysku. Czy to możliwe że jakieś wlukno w nim puscilo? Bo po rozgrzaniu auta dzwiek znika, nie słychać nic..

    dziwny dzwiek

    Co to może być ?
    Octavia AMBIENTE Ice 1.9 tDI

    Komentarz

    • lukask
      Classic
      • 2010
      • 9

      #3
      Witam,

      miałem to samo 6 mies. temu. W warsztacie Skody psikali coś na pasek i twierdzili że jest OK. I tak dwa razy.

      Wymiana rozrządu pomogła (u kolegi w garażu). Po 55tys. od ostatniej wymiany.
      Osprzęt był firmy INA (360zł) - choć miał być oryginalny - zrobili mnie w h..a..
      Mówiłem tylko oryginały montować - no i na fakturze były oryginalne ale zamienniki - jak to stwierdził kierownik..
      Sam kupiłem za 850zł pasek Contitecha i rolki SKF.

      pzdr
      ALH + program

      Komentarz

      • byq
        Ambiente
        • 2012
        • 171

        #4
        Ina robi bardzo dobre łożyska i rolki, rzekłbym ze lepsze niz skf
        Inline 5 cylinders

        Komentarz

        • yusin
          Ambiente
          • 2010
          • 176

          #5
          Dzielki za porady, będzie trzeba zainwestować w dobry rozrzad:-) polecacie kogoś?
          Octavia AMBIENTE Ice 1.9 tDI

          Komentarz

          • lukask
            Classic
            • 2010
            • 9

            #6
            byq - jeśli znowu mi rozrząd siądzie po około 55tys. to będę wiedział, że blisko 2-krotna różnica w cenie nie jest tego warta i będzie INA. pzdr

            a może ktoś się wypowie nt. żywotności i poszczególnych firm produkujących mechanizmy rozrządu?
            zmieniać co dwa lata? to trochę za często...
            ALH + program

            Komentarz

            • lukas_jg
              Rider
              • 2012
              • 600
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              lukask, jak robisz 30k rocznie to można co 2 lata ;-)
              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

              Komentarz

              • byq
                Ambiente
                • 2012
                • 171

                #8
                lukask, zawsze jest duza szansa ze trafisz na podjebke Ruville, SKF i INA. Niestety rozrzad co 60 tysi do wymiany zgodnie z niepisana regułą
                Inline 5 cylinders

                Komentarz

                • yusin
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 176

                  #9
                  A więc Pany wszystko ok po wymianie rozrządu dźwięk ucichł. Jeżdze już 2 miesiące po wymianie. Zestaw to INA, raczej solidna konstrukcja, mam nadzieje. Troche ponad 600 z pompą. Wymiana we własnym zakresie 8) 5h i auto śmiga na nowym rozrządzie lukask, :lol: dzięki za radę.
                  Octavia AMBIENTE Ice 1.9 tDI

                  Komentarz

                  Pracuję...