Witam Wszystkich Szkodnikomaniaków i nie tylko
Nareszcie udało mi sie wygospodarować troszke czasu żeby wymienić piasty tylnych kół.
Przy okazji postanowiłem to uwiecznić i podzielić sie z Wami.
Zamówiłem zestawy FAG i po długiej podróży dotarły

Podjechałem do warsztatu i zacząłem zabawe
Kolejno opisze czynności jakie wykonywałem :
1. Sciągamy koło :

2. Odkręcamy korpus zasiku od wspornika - klucze nr 13 i 15 (użyłem oczkową 13 i płaską 15)

3. Zdejmujemy klocki hamulcowe ( najczęsciej jest tak ze na jednym z klocków odciska się tłok korpusu zacisku, dlatego jeśli ktoś nie wymienia klocków i chciałby zachować pierwotne ułożenie to można sie tym kierować
)
4. Czas na odkręcenie wspornika. Wspornik przykręcony z tyłu dwoma śrubami pod klucz nasadowy spline M14 , najlepiej klucz przedłużyć jakąś gazrurką 0,5-1m

yyy reklama przypadkowa



5.Po usunięciu wspornika odkręcamy tarcze hamulcową

6.i już piasta na wierzchu
podważamy dekiel przeciwpyłowy
i zabieramy sie do śruby ( do tego nasadka spline M18 i przedłużone ramie klucza o ok. 0,5-1m ( i znowu pomocna rureczka
))

7. Po odkręceniu śruby, piasta ( na szczęscie w moim przypadku ) zsunęła sie z czopa bardzo lekko.


czyścimy czop, smarujemy i zakładamy nową piastę dokręcając nową śrubą.

Śrube dokręcałem kluczem dynamometrycznym do 210Nm z ramieniem o długości ok 0,5m.
Starałem się wzorować na następujących wartościach dokręcania śruby piasty 180Nm+180stopni.
Dokręciłem śrube na 180Nm kluczem dyn. ale 180 stopni już nie poszło. to raczej wartość mocno książkowa bo zeby o tyle obrócić śrube ( przynajmniej w moim przypadku ) musiałbym poprostu ją zerwać
.
Wracając do składania. Czynności wykonujemy w kolejności odwrotnej. Po skończonej jednej stronie zabieramy się za drugą.
Wymieniałem piaste pierwszy raz wiec na pierwsza strone potrzebowałem ok 1h 20min, z drugą uporałem się w ok 35min.
Mam nadzieje, że ta tutka przyda się komuś z Was.
Teraz test trwałości piast
Pozdr !

Nareszcie udało mi sie wygospodarować troszke czasu żeby wymienić piasty tylnych kół.
Przy okazji postanowiłem to uwiecznić i podzielić sie z Wami.
Zamówiłem zestawy FAG i po długiej podróży dotarły


Podjechałem do warsztatu i zacząłem zabawe

Kolejno opisze czynności jakie wykonywałem :
1. Sciągamy koło :

2. Odkręcamy korpus zasiku od wspornika - klucze nr 13 i 15 (użyłem oczkową 13 i płaską 15)

3. Zdejmujemy klocki hamulcowe ( najczęsciej jest tak ze na jednym z klocków odciska się tłok korpusu zacisku, dlatego jeśli ktoś nie wymienia klocków i chciałby zachować pierwotne ułożenie to można sie tym kierować

4. Czas na odkręcenie wspornika. Wspornik przykręcony z tyłu dwoma śrubami pod klucz nasadowy spline M14 , najlepiej klucz przedłużyć jakąś gazrurką 0,5-1m


yyy reklama przypadkowa




5.Po usunięciu wspornika odkręcamy tarcze hamulcową

6.i już piasta na wierzchu




7. Po odkręceniu śruby, piasta ( na szczęscie w moim przypadku ) zsunęła sie z czopa bardzo lekko.

czyścimy czop, smarujemy i zakładamy nową piastę dokręcając nową śrubą.

Śrube dokręcałem kluczem dynamometrycznym do 210Nm z ramieniem o długości ok 0,5m.
Starałem się wzorować na następujących wartościach dokręcania śruby piasty 180Nm+180stopni.
Dokręciłem śrube na 180Nm kluczem dyn. ale 180 stopni już nie poszło. to raczej wartość mocno książkowa bo zeby o tyle obrócić śrube ( przynajmniej w moim przypadku ) musiałbym poprostu ją zerwać

Wracając do składania. Czynności wykonujemy w kolejności odwrotnej. Po skończonej jednej stronie zabieramy się za drugą.
Wymieniałem piaste pierwszy raz wiec na pierwsza strone potrzebowałem ok 1h 20min, z drugą uporałem się w ok 35min.
Mam nadzieje, że ta tutka przyda się komuś z Was.
Teraz test trwałości piast

Pozdr !

Komentarz